سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
چگونه خادم حرم رضوی شویم؟ - نون و نمک
نون و نمک
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/7/5 توسط مصطفی نادری

خادم حرم امام رضا(ع) گفت: ملبس شدن به لباس خادمی این است که آقا بطلبد.

"علی اصغر صراف" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه یزد، اظهار کرد: سال 69 کفشدار آستان قدس شدم و از آنجایی که موقعیت کاری من طوری بود که هر روز که سر کار می رفتم غروری در من ایجاد می‌شد، وقتی به حرم مطهر می‌رفتم غرور کاذب در من از بین می رفت.

وی ادامه داد: همه آنچه که در زندگی دارم و همه ایرانیها، خراسانی‌ها و تمامی زائرین هرچه که دارند به برکت وجود آقا امام رضا(ع) است.

صراف با بیان خاطره‌ای از دوران خدمتش در آستان قدس، گفت: 20 سال پیش زمانی که کفشدار شماره یک بودم در یک شب زمستان، خانواده‌ای دختر جوان 16 – 17 ساله‌ای را با برانکارد داخل حرم آوردند که چند لحظه‌ای ازدحامی ایجاد شد و جمعیت دنبال آنها بودند، از یکی از همراهان پرسیدم که گفت دختر جوان سرطان دارد و برای معالجه به کشورهای بسیاری رفته و پزشکان او را جواب کرده بودند که یک شب در آلمان خواب می‌بیند آقایی به او می‌گوید پیش همه رفتی پیش ما نیامدی. او وقتی بیدار می‌شود به پدر و مادرش می‌گوید و به ایران می‌آیند و مشورت می‌کنند که به آنها می‌گویند به حرم امام رضا(ع) بروند.

وی افزود: آقا ایشان را شفا می‌دهد و خودش با پای خود از حرم خارج می‌شود.

این خادم حرم رضوی اضافه کرد: همه معجزات و کرامات آقا امام رضا‌(ع) را در اطراف خود مشاهده می کنیم و اگر در هشت سال دفاع مقدس همه کشورهای جهان در مقابل ما ایستادند و نتوانستند کاری انجام دهند به خاطر برکات امام رضا(ع) است.

وی گفت: در حال حاضر آستان قدس دو نوع افراد را به خدمت می‌گیرد به طوری که عده‌ای را به عنوان خدمتگزار و عده‌ای دیگر با عنوان خدمه یا خادم هستند. خدمه که فراش، دربان، کفشدار یا حفاظ هستند که در حوزه رضوان و داخل صحن رضوان خدمت می‌کنند و اکنون آستان قدس خدمه نمی‌گیرد.

این خادم حرم امام رضا(ع)، اضافه کرد: افرادی که قصد دارند خدمتگزار باشند می‌توانند به مراکزمربوطه در آستان قدس مراجعه کرده و درخواست بنویسند که بنا به ضرورت و نیاز آنها را به خدمت می‌گیرند.

منبع ایسنا 




قالب وبلاگ