سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
شب سوم ارک( امسال) - نون و نمک
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نون و نمک
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/5/4 توسط مصطفی نادری

 

 

با من ای دوست جفا کن، ز وفا نیز بگو سخن تند روا دار، دعا نیز بگو

خواستم شرح کنم با تو دل خونین را جگرم بر دهان آمد که مرا نیز بگو

مرهمی گر به لب تیغ بمالی بد نیست بعدِ یک عمر «برو»، گاه «بیا» نیز بگو

گیرم از وصل تو رنگم بپرد، عیب مکن هر چی بستی به من ای جان، به حنا نیز بگو

گفته بودی سخن اینجا در گوشی عیب است شهدا با تو چه گفتند؟ به ما نیز بگو

ای خدا خانه‌ات آباد، خرابم کردی مفلسم، لیک تو از مزد و بها نیز بگو

دامن خالی ما، شهره کند جود تو را وصف خود می‌کنی امشب، ز گدا نیز بگو

زخم برداشت مرا از در بی‌قانونی ما که مردیم، ز قانون شفا نیز بگو

تا کی از سیم و زرم کیسه تهی خواهد بود بس کن این مرحله را، خود ز عطا نیز بگو

تند منشین، که من از راه دراز آمده‌ام حرف تأخیر شد از تاول پا نیز بگو

 

بحث در مورد ایمان است و این همه کتابهایی که در مورد ایمان نوشته شده و سفارشاتی که توسط اهل بیت و بزرگان به مارسیده نشان دهنده اهمیت این موضوع است و چیز ساده ای نیست که ما بتوانیم به راحتی از کنار آن رد بشویم.

بنده در مقابل خدا قرار گرفته و می گه: " اِلهى‏ اَتَراکَ بَعْدَ الْأیمانِ بِکَ تُعَذِّبُنى‏" خدایا بعد از اینکه من ایمان آوردم می خواهی من رو عذاب کنی.

هر چه هست در این دنیاست. مزرعه یا ویرانه همین جاست. شما تو این شبها با خودتون خلوت کنید و ببینید ایمان چگونه است.

عرض کردیم که در بخشی از دعای امام موسی کاظم علیه السلام که به خداوند عرض می کند: اللهم لا تجعلنی من المعارین. یعنی خدایا من رو جزء اون کسانی قرار نده که ایمانشون عاریه است، کسانی که ایمانشون رو باور ندارند. ایمانی که من همیشه تذکر دادم و بعضی از حرف تند من شاید ناراحت بشوند ولی این رو بدونید چرا در خود قرآن هم اومده " کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا " برای اینکه میاد تو مسجد و گریه و مناجات و روضه و اشک رو روی دوشش میگذاره ولی از اینجا که میره بیرون همون آش و همون کاسه. چرا؟ چون ایمانشون عاریه ای است.

اخلاق عملی اینهاست. به تندی حرف من توجه نکن بلکه سعی کنن بفهمی که منظور من از این حرف چیه. حرف من اینه که چطور در این مهمانی خدا و با این عظمت وارد میشی و پیامک هم می فرستی و اصلا نمی دونی که اینها از طرف بهائیت رسیده که خدایا چون گرونیه مهمانی باشه برای بعد و از این حرفها. یا قومیتهای مختلف رو مسخره می کنید.

یک جایی بود برای انجام کارهای فساد و منکر و الان بسترش تو سطح شهر فراهم شده و تازه اگر کسی هم می خواد جلوگیری کنه ناراحت می شوند که سختگیری نکنید.چیزی نگید. مگه رئیس جمهور نگفتند.نگفت بگذارید مردم آزاد باشند؟

حالا ما اینجا میگیم حمار طرف ناراحت میشه ولی نمی دونه با دین و ایمان شوخی و بازی می کنه. حالا خودت ببین توی موبایلت یا دستگاههای دیگرت چی هست. اگر حرف خدا و قرآن و اهل بیته خوشا به حالتون. موقع دعا و قرآن و روضه مدام صحبت می کنه بعد میگه حاج آقا ناراحت میشه، نترسید من ناراحت نمیشم، ناراحتی من زمانی است که نتونم درست روضه بخونم، یا درست مناجات کنم. من ناراحت تو هستم که داری میای و با آمدنت من و دینت رو مسخره می کنی.

امام علیه السلام میداند که چه می گوید. عذاب بعد از ایمان؟ ما سینه زن خوبی هستیم ولی فلان کار منکر رو هم خوب انجام میدیم!! بچه هیئتیها، ما باید کارهامون رو درست انجام بدهیم. طرف تو شهادت امام حسین علیه السلام قمه میزنه تو میلادش هم قمه می زنه بعد با افتخار تعریف می کنه و ما رو هم قبول نداره.

امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید: هر کس خویش را پیشوای دیگران قرار دهد (یعنی من) باید اصلاح خویش را بر اصلاح دیگران مقدم بدارد.

" کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا "  کتابهای قطور دینی و علمی و مفاتیح و بهترین دعاها روی دوش منه ولی هنوز خودم رو نتونستم آدم کنم.

هنوز همدیگرو نشناختیم، هنوز نمی دونیم ایمان چیه، حلال و حروم چیه، محرم و نامحرم کدومه، یک مرجع در مورد محرم و نا محرم صحبت می کنه همین نامردها تو سایتهاشون مسخره میکنند. مگر نکردند؟

الحمدلله همتون توی این برنامه ها حواستون جمع است. تو روزنامه ها خوندین. من می گم (به وکیل هم که فرستادم گفتم ارائه کنه) قانون جمهوری اسلامی این است: کسی که به پیامبران اولوالعزم، ائمه، اولیاء و انبیاء و اوصیاء اهانت کند اگر عمدا باشد اعدام و اگر سهوا باشد 10 سال زندانی دارد. حالا ما حرف زدیم همه گفتیم اینجور اون داد میزنه وا اسلاما.

سعی کنید طرف حسابتون امام زمان باشه. علی ابن مهزیار چگونه علی ابن مهزیار  شد. نایب امام هادی شد و کسی است که بعد از طلوع فجر و انجام عبادات و نماز تا 1000 نفر رو دعا نمی کرد سر از خاک بر نمی داشت. این می تونه امام زمان رو ببینه.

حالا تو سفرهای زیارتی که می روید توی راه و مسافرت چکار می کنید. چه حرفهایی میزنید. یک بار با مرحوم چمنی رفتیم جمکران توی مسیر حدود سه ساعت فقط گریه می کردیم و خودمون رو میزدیم که آقا ما لایق دیدن تو نیستیم و برگشتیم. شهدا که انقدر ازشون دم میزنیم کارهای لغوشون رو می نوشتند. نه عبادات، نه گناه، کارهای لغو رو مینوشتند و محاسبه می کردند.

این میشه اخلاق عملی. خدا رحمت کنه به یکی از مراجع که خدمتشون رسیده بودم عرض کردم آقا جون شما دو نفر رو بفرستید من با ماشین بگم یک دوری تو تهران بزنند و ببینند چقدر فحشا و فساد هست بعد شما در مورد اینکه کف زدن در مجلس باعث ریبه میشه یا نه صحبت بفرمایید.

با معرفت باش چون اگر ببینم برای آدم شدن نمیای وقتی با آقام حرف میزنم میگم آقا جون فلانی دیگه نیاد. امیرالمومنین به امام حسن علیه السلام می فرماید: حسن جان چه توقعی از مردمی داری که اگر عالم باشی به تو ایراد می گیرند و اگر جاهل باشی راهنمائیت نمی کنند.

ما اینجا اومدیم که خوب بشیم، اومدیم که با خدا حرف بزنیم چون یک ساله که با خدامون حرف نزدیم. میای اینجا باید حلال و حروم سرت بشه، باید خمست رو بدی، از عالم سوال کنید، عالمی که عمامه به سر داره چون من روی این قضیه خیلی تعصب دارم. یک عمر خمس نداده ولی یک عمر عبادت کرده. دنبال عبادت نباش، دنبال اطاعت باش.

چند بیت از اشعار روضه حضرت سه ساله:

درپیش نگاه عمه و بابایش *** هر لحظه شبیه تر به زهرا می شد

هر بار به دیدن عمویش می رفت *** عباس به احترام او پا می شد

صد حیف نشد بماند و رشد کند *** می ماند اگر زینب کبری می شد

 برای دریافت فایل های صوتی ومطالب دیگر به آدرسwww.mansoorarzi.irمراجعه فرمایید.




قالب وبلاگ